Over ons

Welkom bij Blenheim! 

Welkom bij Blenheim! Een ambitieus en ondernemend full-service advocatenkantoor op een unieke locatie in Amsterdam. Ons gebouw aan de Westerdoksdijk draagt een rijke historie met zich mee en heeft een geweldig uitzicht over het IJ. Een erg inspirerende werkomgeving. Wij bestaan uit meer dan 20 advocaten, die worden ondersteund door een enthousiaste groep collega’s. Blenheim bestaat inmiddels 20 jaar en wordt aangestuurd door de partners Jeroen Latour, Arjen Paardekooper en Mark van Weeren, Teun Blom, Rachelle Mourits en Martyn Schellekens.

Cultuur bij Blenheim

Wij zijn een no-nonsense kantoor waar hard en prettig gewerkt wordt aan interessante zaken. Er is veel zelfstandigheid en flexibiliteit, waarbij iedereen een belangrijke rol speelt. Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die we behalen. We houden van korte en duidelijke communicatielijnen, waarbij iedereen bij elkaar binnen kan lopen.

Ons kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te sparren met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo houden we elkaar scherp om constant het beste resultaat te bereiken.

Ondernemen zit in het DNA bij Blenheim. Onze advocaten snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen. We zitten bovenop de actualiteiten en begrijpen waar de cliënt ‘s nachts niet van kan slapen. Hierdoor adviseren wij altijd pragmatisch met betrokkenheid, inzet en gezond verstand.

Waarom werken bij Blenheim

Praktijkgebieden

Wij zijn een commercieel georiënteerd advocatenkantoor dat voornamelijk gericht is op het oplossingsgericht bijstaan van DGA’s en (grote) ondernemingen, maar ook multinationals en beursgenoteerde bedrijven. De praktijkgebieden van kantoor zijn commercial en corporate litigation, ondernemingsrecht, vastgoedrecht, bestuursrecht, financieel recht, arbeidsrecht, privacy recht en contractenrecht. Wij adviseren en procederen waar dat nodig en van toegevoegde waarde is. Ook is er een specifieke hospitality desk, German desk en international desk

 Overleg

Rol als advocaat bij Blenheim

Onze advocaten zijn betrokken en gedreven adviseurs voor én met de cliënt. Wij staan de cliënt bij zodat de dagelijkse bedrijfsvoering geen hinder ondervindt van juridische issues, maar ook tijdens onderhandelingen en in de rechtbank of Ondernemingskamer.

Na een gedegen onderzoek wordt samen met de cliënt de strategie bepaald om op die manier het gewenste resultaat te bereiken. Juridische kwaliteit is een basisvoorwaarde, pragmatisme, pro activiteit en je kunnen verplaatsen in de situatie van de cliënt is net zo belangrijk.

Om de cliënt zo goed mogelijk bij te kunnen staan, investeren wij continu in kennis en ontwikkeling. Blenheim biedt ruime mogelijkheden tot het volgen van opleidingen en cursussen en houdt rekening met jouw persoonlijke ontwikkelingswensen. Er is dan ook voldoende ruimte om jouw werkzaamheden zelf vorm te geven op basis van jouw expertise en interesse.

Professionele ondersteuning

Ons kantoor wordt ondersteund door een staf met expertise op de gebieden Marketing & Business Development, Finance, ICT en Human Resources. Op dit gebied is Blenheim ambitieus en innovatief: binnen kantoor is er voortdurend aandacht voor professionalisering. Dit resulteert in een verfrissend beleid op deze gebieden.